Oncologiefysiotherapie

De oncologiefysiotherapeut richt zich specifiek op stoornissen, beperkingen en participatieproblemen bij kankerpatiënten. Deze problemen kunnen het gevolg zijn van de aandoening zelf of van de medische behandeling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spanningsklachten, pijn, of verminderde spierkracht. Ook kunnen er problemen ontstaan in het uitvoeren van werk of hobby’s. De oncologiefysiotherapeut kan helpen in alle fasen van de ziekte: de curatieve, palliatieve of terminale. Elke fase vereist een specifieke behandeling door de oncologiefysiotherapeut, aangezien de behandeldoelen verschillen.

Chronische ziekte

Door screening en betere behandelmethoden krijgen kanker en de gevolgen van kanker steeds meer het karakter van een chronische ziekte. Dit heeft gevolgen voor het fysieke, psychische en sociale welbevinden. De patiënt moet op eigen wijze leren omgaan met de nieuwe situatie. De oncologiefysiotherapeut kan hierbij een ondersteunende rol vervullen of als coach in dit proces functioneren.

Voor meer informatie of het maken van een afspraak

Meer weten over oncologiefysiotherapie of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met Karin Timmerij. U kunt ons bereiken op 0546-820892.

(Avonduren geopend voor groepsfitness)

Nieuwe berichten

! NIEUWE SAMENWERKING !
08 feb 2024
Voel je beter door 'WandelFit' !
30 dec 2023